میگه به جای روزه گرفتن به گرسنه ها کمک کنید!
جهت اطلاع ما روزه که می گیریم؛ زکات، خمس، صدقه، فطریه و...هم میدیم. شما اونوقت چه غلطی می کنید؟
#توئیت فرید ابراهیمی
⭕️ااااا⭕️
| طنزیم | @tanzym
میگه به جای روزه گرفتن به گرسنه ها کمک کنید!
جهت اطلاع ما روزه که می گیریم؛ زکات، خمس، صدقه، فطریه و...هم میدیم. شما اونوقت چه غلطی می کنید؟
#توئیت فرید ابراهیمی
⭕️ااااا⭕️
| طنزیم | @tanzym
#مناجات_بالبخند
یا رب عنایتی کن و حالی نکو بده
اذن دعا و درد دل و گفتگو بده
پیراهن دریده ی نفـس مرا خدا
بعد ازطی مراحل سهل رفو بده
یا عشوه های دلبر ما را تو کم نما
یا اینکه در مقابلش او را هوو بده
یا وام ازدواج برایم رها مکن
یا صد هزار ضامن با آبرو بده
در شامِ سفره های فقیران شهر ما
یک شب به جای مرغ خدایا لبو بده
از لطف یار و مهر رفیقان شکسته ام
یارب عنایتی کن و قهر عدو بده
این شاعر شکسته چقدری خجالتی است
از لطف خود به شاعر دلخسته رو بده
@tanzym
🔹️قالب، اعمالی دارد و قلب هم اعمالی.
علمای اخلاق می گویند یکی از مهمترین اعمال قلب، دوست داشتن است. "دوست داشتن" دست خود انسان نیست. بعضی ها نمی توانند اهل حق را دوست بدارند؛ برعکس از اهل حق متنفرند! بعضی قلبها وارونه است؛
دعا کنیم قلب سلیم داشته باشیم نه قلب وارونه.
🔸️امام باقر علیه السلام فرمودند: "هل الدین الا الحب و البغض"؟!
آیا دین چیزی جز حب و بغض داشتن است؟!
🔻پ ن: درباره عکس: جمال چهره تو حجت موجه ماست...
ممکن است در ظاهر و رعایت احکام ظاهری با برخی متفاوت باشیم ولی در عمل قلبی مثل هم باشیم. مثلا هردو یک نفر را دوست بداریم؛ اینجا قلب ملاک است نه قالب.
🔶 بخشی از واقعیت سند 2030 با عنوان «آموزش با کیفیت و برابر»
«آموزش برابر» از نظر یونسکو یعنی چه؟
🔻به متن زیر توجه کنید:
Goal 4.
Ensure inclusive and equitable quality education and promote
lifelong learning opportunities for all
UNESCO recognises that no country can achieve Sustainable Development Goal 4 - to ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all - if students are discriminated against or experience violence because of their actual or perceived sexual orientation and gender identity.
Violence based on sexual orientation and gender identity/expression is often directed at lesbian, gay and bisexual students (homophobia) and transgender students (transphobia), and others whose gender expression does not fit into binary gender norms, such as boys perceived as effeminate and girls perceived as masculine. As such, it is a form of gender-based violence.
It includes physical, sexual and psychological violence and bullying. A student is bullied when exposed repeatedly over time to aggressive behaviour that intentionally inflicts injury or discomfort through physical contact, verbal attacks, fighting or psychological manipulation.
...
facilitate action in selected countries to prevent and address homophobic and transphobic violence in educational settings.
http://en.unesco.org/themes/school-violence-and-bullying/homophobic-transphobic-violence
🔺خلاصه متن فوق:
از نظر یونسکو فقط وقتی کشورها هدف چهار سند2030 را تحقق بخشیده اند که آموزش و پرورشی فراگیر و عادلانه برای همه فراهم کنند از جمله در مورد هویت جنسی دانش آموزان. دانش آموزان در خصوص گرایش جنسی خود اعم از «همجنسباز»(اعم از gay یا lesbian)، یا «ترنس جندر» نباید مورد هیچ گونه خشونتی اعم از زبانی یا بدنی و... قرار گیرد.
یونسکو می تواند درباره ی پیشگیری از اعمال خشونت در چنین کشورهایی اقداماتی را تسهیل کند.
✔️یونسکو در مهمترین بند سند ۲۰۳۰ به دنبال به رسمیت شناختن آموزش هم جنس بازان و اعلام عمومی آن از طریق تاسیس یک مدرسه خاص است.
🔶یونسکو از جمهوری اسلامی به دلیل پیشگامی در زمینه سازی برای اجرای سند 2030 تقدیر کرد!
بر اساس گزارش سند ملی آموزش در صفحه 7 پارگراف اول، بخشی از اقدامات اجرایی ایران به یونسکو گزارش شده است و جمهوری اسلامی به دلیل به یک کشور پیشگام در تمهید زمینه های اجرای سند مورد تقدیر قرار گرفته است «ﻻزم اﺳﺖ ذﮐﺮ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺑﺨﺸﯽ از اﯾﻦ اﻗﺪاﻣﺎت اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ، ﺑﻪﻋﻨﻮان ﮔﺰارش ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان در ﻃﺮح ﭘﯿﻤﺎﯾﺶ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺳﺎزی آﻣﻮزش2030 ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ دﻓﺘﺮ ﻣﻨﻄﻘﻪ ای آﻣﻮزش ﯾﻮﻧﺴﮑﻮ در ﺑﺎﻧﮑﻮک اﺟﺮا ﺷﺪ، ﺑﻪ ﯾﻮﻧﺴﮑﻮ اراﺋﻪ ﮔﺮدﯾﺪ و ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﺑﻪﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﭘﯿﺸﮕﺎم در ﻣﻨﻄﻘﮥ آﺳﯿﺎ و اﻗﯿﺎﻧﻮﺳﯿﻪ در زﻣﯿﻨﮥ آﻣﺎدﮔﯽ و ﺗﻤﻬﯿﺪ ﺗﺪارﮐﺎت ﻻزم ﺑﺮای اﺟﺮای آﻣﻮزش2030 ﻣﻮرد ﺗﻘﺪﯾﺮ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.»( سند ملی آموزش 2030، ص6)
🔹 #وحید_یامین_پور