یار آخر

یادداشتهای سعید حسن زاده

یار آخر

یادداشتهای سعید حسن زاده

سلام
نمیدونم تو این دنیای اینترنت دنبال چی یا کی میگشتید که به اینجا پرت شدید ولی باید بگم که انصافا یه جایی اومدی که حداقل دوسه تا مطلب به درد بخور براتون داره. چون خیلی ها مستقیم وارد میشن! یه استقلالی هستم و زیاد فوتبال نگاه نمیکنم! ولی از همون اول عاشق اسم استقلال بودم.
بین این وقتهای اضافی هم که دارم طراحی سایت هم میکنم، اگه خواستید در خدمتتون هستیم.

طبقه بندی موضوعی

در مورد واقعه ی فرودگاه جده (نقدی به خودمون به عنوان عناصر یک جامعه)



بعضی وقتا آدم یه چیزایی میبینه که از تعجب شاخ در میاره!!!!

پارسال توی انگلیس یک جوان ایرانی رو زنده زنده آتش زدند اما هیچ کس به انگلیسی ها اهانت نکرد و هیچ کس شعری در اهانت به انگلیس زبان ها نگفت، که البته این کارِ پسندیده و خوبی بود؛ چون نباید حماقت یک عده رو به حساب کل اون ملت گذاشت. ولی سوالم اینه که چرا اون موقع رگ گردن آریایی بعضیا باد نکرد؟!؟! چرا اون موقع دم از غیرت و عفت نزدیم؟!؟! چرا اون موقع ما فرزندان کوروش نبودیم؟! شاید اگه اتفاق "فرودگاه جده" توسط یک گیت اروپایی رخ میداد الان این خبر جنبه ی کلیپ های معمول توی اینترنت رو داشت و به عنوان "فیلم جدیدِ ..." رد و بدل میشد. خوشا به غیرتمون! یاد اون قشری از مردمی افتادم که براشون مورد تعرض سرباز آمریکایی واقع شدن، یک افتخاره!!!


بعضی وفتا آدم یه چیزایی میبینه که از تعجب شاخ در میاره!!!!

خودمون با دست خودمون عکس و فیلم ناموس ایرانی رو منتشر میکنیم و به کل جهان نشونش میدیم، بعد انتظار داریم کسی به ما "نگاه جنسی" نکنه. با نمایش ناموسمون به کل دنیا کاری کردیم که نگاه همه ی دنیا به ما فقط نگاه جنسی باشه؛ طوریکه وقتی توی گوگل سرچ کنی "why Iranian" اولین پیشنهادش اینه " why iranian woman are beautiful ".
عزیز من، اگه تو برای خودت احترام قائل نباشی، کس دیگه هم برای تو تره خورد نمیکنه. وقتی خودت عفت و آبروی ایرانی رو لکه دار کنی، انتظار نداشته باش بقیه تو رو محترم بدونن. قبل اینکه دیگران رو سرزنش کنیم و بهشون جوال دوز بزنیم، یک سوزن به خودمون بزنیم و یاد این شعر باشیم که میگه: "خودت کردی که لعنت بر خودت باد"


بعضی وفتا آدم یه چیزایی میبینه که از تعجب شاخ در میاره!!!!

برای سر دادن فریاد مظلومیت این دو نوجون عکس و فیلمشون رو منتشر میکنیم؟!؟!؟ این دیگه نوبره والللا، آخه غیرتمند، آخه عاقل، فکر نمیکنی گذاشتن عکس این بنده های خدا باعث میشه کل مردم بشناسنشون و دیگه توی جامعه آبرویی براشون نمونه؟!؟! حقا که با وجود اینطور افرادی توی جامعه مون، نیازی به حمله ی تیم حریف نیست و کافیه یک توپ بدن دست خودمون، اونوقت اینقدر گل به خودی میزنیم که گل بارون بشیم.(به عکس بالا توجه بشه)


بعضی وقتا آدم یه چیزایی .... اصلا ولش کن!!! 


حرف آخر رو همون اول زدیم، حروم زادگی بخشی از اعراب که همون "آل سعود" لعنت الله علیه هست رو به حساب کل اعراب نزاریم، خشممون رو متوجه یک نقطه کنیم تا نابود بشن نه اینکه پراکنده کنیم و در ازائش "ناراحتی کل اعراب" و "اهانت به حج" و "اهانت به کعبه" و ... رو بخریم. عربی زبان قرآنه، عربی زبان اسلامه، همونطور که توی ایران، افراد بی فرهنگی وجود دارند که به سایر اقوام مثل ترک و لر و ... اهانت میکنند، توی اعراب هم بیشعور وجود داره پس جزء رو به کل تعمیم ندیم.
یا علی.

نظرات  (۵)

وقتی ماایرانی ها سالیانه اینقدر پول میریزیم تو جیب عرب ها تا همین پولا بمب بشه سر بچه های یتیم یمن دیگه چ توقعی میشه از این عربا داشت؟؟؟؟
هتک حرمت فقط به کاری که اینا کردن نمیگن... ماهم تو جنایت های عربستان سهیم هستیم...مگه امام حسین حج رو نیمه تموم نذاشت تا با یزید بجنگه...امام حسین میخواست به عالم ثابت کنه که اگر کفر باشه کعبه با خونه ی بت هیچ فرقی نداره...ایرانی عزیز تجاوز فقط هتک حرمت نیست...
خدا همه جا هست...خدا تو دستیه ک رو سر یه بچه یتیم میکشی...خدا  جاییه که دل یه خانواده ی بی سرپرستو شاد میکنی..خدا جایی که دوتا جوون رو راهی خونه ی بخت میکنی...وقتشه که همه ی ایرانی ها حجشون رو نیمه تموم بذارن...
دست پسر فاطمه یارتون.یاعلی!
پاسخ:
ببینید مکه(عمره) رفتن ما از چند نظر نباید "کاملا" تعلیق بشه یکی از دلایلش هم اینه که قبور همین ائمه ای که شما گفتی از اینی همم که هست ویران تر نشه و باقی بمونه. و در ثانی حج یه عمل واجبه مثل نماز، مثل روزه و خیلی از واجبات دیگه که اگه یه مسلمون انجامش نده کافر شده! باید دقت کنیم که این عمل شنیع و زشت رو با ناسیونالیستی و دعوای عرب و عجم قاطی نکنیم که اون موقع شکاف در جوامع اسلامی از اینی هم که هست بزرگتر بشه.

بند آخر رو بهتر بخونید
ای گفتی . یکی از بهترین نقدهایی بود که خونده بودم
پاسخ:
قربونت برم. یا علی
اولا حج عمره مستحبه نه واجب.. ثانیا چراغی که به خونه رواست به مسجد حرومه..تو بیانیه ای که ایت الله شیرازی داده بودن ایشون گفته بودن مستحب به چه قیمتی...درضمن اینجور مسائل خیلی بیشتر از اونی که فکذ میکنید به هم ربط دارند حاج آقا حسن زاده.
پاسخ:
چراغی که به خونه رواست بر مسجد حرومه، این مضرب المثل رو اصلا از ریشه اشتباس چون با روایاتی که از ائمه مون داریم و آیاتی که در شان اهل بیت نازل شده این مثل اصلا همخوانی نداره . مطالعه بیشتر با خودتون. نمیدونم منظورتون از آیت الله شیرازی کدومشونه ولی اگه فرقه شیرازی های عراق رو میگید که من اصلا یه ذره قبولشون ندارم که حالا بیام در مورد حکمشون صحبت کنم. 

ولی در مورد جمله آخر، من ازتون چند تا سوال میکنم: آیا واقعا اسلام رو یه دین نژاد پرست و قومی قبیله ای دیدین؟ اگه آره وجود سلمان فارسی، بلال حبشی و خیلی از صحابه رو که از قومیت های مختلف بودن در کنار پیامبر چطور توجیه میکنین؟

روایت موثق از امام صادق هست که میفرماین طواف خونه خدا به هیچ وجه نباید توسط مسلمین تعطیل بشه؟ آیا عمل به دستور حضرت صادق برای ما واجبه یا شیرازی های عراق؟

بازم تاکید میکنم که عربها کسانیند که چندین ساله از شیعیان  و زوار امام حسین به بهترین نحو ممکن پذیرایی میکنن و هیچ منتی هم سر  ما ندارند. اجازه ندیم که این حرکت و عمل آل سعود و وهابیت کثیف منجر به اتفرقه بین نژادها بشه. تفرقه ای که طبق آیات قرآن عامل اصلی نابودی دینه
آیت الله مکارم شیرازی.اصلا حرفاتون رو قبول ندارم هر روایتی جایی و مکانی داره. درضمن من منظورم عرب های عراق نیست ضمن اطلاعتون هم عرض کنم همین پذیرایی که میفرمایید که در عراق از زائرای امام حسین میشه بیشترش از خود نیروها و هزینه های ایرانی هاست حرفمم مستنده این سری بهتره شما بیشتر مطالعه کنید.

درضمن من نگفتم اسلام دین نژاد پرستی هست اما معتقد گاهی برای رسیدن به خدا کارای دیگه ای هم جز اجی شدن هست.درضمن لطفا طوری صحبت نکنین که انگار من از بلاد کفرم.
پاسخ:
"هر روایت جایی و مکانی داره" خب جای این روایات رو شما بگید. با این حرفی که شما میگید که نمیشه چشم روی خیلی از مسایل بست.

برای چی باید در مورد پذیرایی مردم عراق از زایران ایرانی مطالعه کنم وقتی که خودم رفتم و از نزدیک دیدم که چطور در حد یه شاه مورد احترامشونی و به ملیتت نگاه نمیکنن. آیا میدونید که بعضی از اعراب و شیعیان تو مسیر پیاده روی کربلا میان و پاهای زائرا رو ماساژ و شستشو میدن؟ میدونید چرا این کارو انجام میدن چون هیچ چیزی از مال دنیا ندارن که برای امام حسین خرج کنن، اونوقت این هزینه و نیرویی که شما میگید کجان؟

شما نگفتید که اسلام دین نژاد پرستیه ولی اگه یه نفری که با اسلام آشنا نیست اگه همین کامنت های شما رو بخونه چه برداشتی از دین ما میکنه؟ چیزی غیر از ناسیونالیستی؟!

"برای رسیدن به خدا کارهای دیگه ای غیر از حاجی شدن هست" قطعا همین طوره که شما میگید و درسته ولی نباید به بهونه کارهای دیگه از حج و طواف خونه خدا کناره گیری کرد.

در مورد جمله آخرتون هم من حقیقتا نیت و فکرم این نیست که شما فرمودید
این چیزایی که درمورد عراق میگید خودم بهتر ازشمامیدونم و منکر رفتار خوب و مهمان دوستانه ی مردم عراق نمیشم ولی بهتر میدونم که ایران چقد نیرو میفرسته من دیدم کسایی رو که چهارسال تو نوبت بودن تا بتون برن اونجا به زائرا خدمت کنن  بعد شما میگی این هزینه و نیرو کجان؟؟؟؟؟؟!!!
اصلن شمامیدونید چقد آدم همین الان تونوبتن واسه سه چهارپنج سال آینده؟؟؟لیست بلند اسمارو تو شهرداریها دیدین؟؟؟ از نیروهای امنیتی چی؟؟؟ شما که سعادت رفتن داشتین که باید بهتر بدونید..
 درضمن من منظورم  عربستان بود شماچرا همه چیو باهم قاطی میکنید؟؟کی باعراق کار داره؟؟

برای آخرین سوال میپرسم به نظرشما رفتن بعضی تاکید میکنم بعضی از آدما به مکه برای چیه؟؟جز اینکه سرتاته خیابون بنر بشه براشون...جز اینه که اسم حاجی بشه پیشونداسمشون تا کلاس کارشون بالا بره؟؟؟
اونوقت موقع کمک کردن به یه بچه یتیم دستشون توجیبشون نره..
من از نیت شما خبر ندارم و قضاوتم نمیکنم اما برای چی اینقد تو وبلاگتون و آیدیاتون حاجی را انداختید؟؟ اگر نیت ما از مکه رفتن تغییر و تحوله چه دلیلی داره دیگران بفهمن؟؟  (البته من نمیخوام درموردسوال آخرم جوابی بشنوم چون به من ربطی نداره و قصد جسارت ندارم)
پاسخ:
اصل بحث همین جاست،خسیسی ، گدا بودن وخیلی از اخلاقهای بعضی افراد به ظاهر مذهبی رو نباید به کل افراد جامعه و بالاخص مذهبیون نسبت داد.منم قبول دارم که بعضی ها برای شهرت و اسم در کردن مکه میرن ولی خب نباید خیلی از افرادی رو که با این سفر مسیر زندگیشون تغییر کرده رو هم نادیده گرفت. نمونش خود من!

تمام حرف من اینه که تو همه جای دنیا و تو هر گروهی نخاله پیدا میشه، منتها نباید این عده کم (در بیشتر موارد) رو ملاک و پرچم اون گروه و ملت قرار داد.

خدای نکرده نمیخوام از آل سعود و هم فکرانشون دفاع کنم ولی اگه دوتا مامور قطعا حرامزاده یه کار زشتی میکنن که احساسات ملتی جریحه دار میشه حاصلش نباید تحریم و تعطیل کردن طواف خونه خدا و زیارت ائمه بقیع باشه. ایراد ما اینه، به حای این که پیگیر احرای عدالت برای اون مامورا و به طور کلی دستگاه امنیتی عربستان باشیم ، میایم و در اولین کار یکی از اعمال دینی مون -هرچند مستحب- رو تعطیل میکنیم. جفتمون هم دیدیم و شنیدیم که هر چند وقت یکبار بعضی از هموطنهامون در بعضی کشورهای اروپایی و آمریکایی دست به اقدامات بدی میزنن که واقعا جای تاسف داره. خب حالا اون کشورها چیکار میکنن؟ به ایران حمله نظامی میکنن؟! روابطشون با ایران رو قطع میکنن؟! سفر به ایران رو تحریم میکنن؟! قطعا نه، فقط یکبار یا دوبار تو اخبارشون اعلام کنند مردمشون حساب کار دستشون میااد.

در مورد مطلب آخر هم فقط یه اسم مستعاره! فکر کنم حدودا سال هشتادوشش که عمره رفتم ، با این که خیلی مخالف بودم از طرف همکلاسی ها و دوستانم با این اسم و لقب صدام کردن و کم کم بهش عادت کردم. تا اونجا که میبینید از اسم مستعارم خیلی استفاده میکنم.
یا علی

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی